Gray's American Stores ökar leveranssäkerheten med fler USA-leverantörer

Gray's American Stores ökar leveranssäkerheten med fler USA-leverantörer.

Gray's samarbetar med de bästa leverantörerna USA kan erbjuda från kust till kust, för att öka sin leveranssäkerhet och utbudet till kunderna.

– Vi satsar hårt på att ha de bästa samarbetspartners i USA för att ge kunderna bättre service och det allra senaste från Staterna, säger Johan Höglund, VD för Gray's American Stores.

Den stora efterfrågan på Gray's American Stores amerikanska livsmedelssortiment i hela Norden sätter ett enormt tryck på företaget att hålla ett jämt flöde med containerlaster varje vecka. Dessutom ser stora kunderna som ICA, Coop, Axfood och City Gross gärna att utbudet hela tiden känns spännande ut till konsumenterna. Grays väljer att samarbeta med de största leverantörerna som finns i USA, spridda över hela landet och med de största livsmedelsmärkena, för att erbjuda kunderna det allra senaste och med den service kunderna förväntar sig.

– Redan nu ser vi en stor förbättring på varuflödet, något som gläder våra kunder och därmed oss, säger Johan Höglund. Vi har de bästa leverantörer för uppgiften, och kan dessutom ha de hetaste nyheterna från USA när de släpps till konsumenterna på deras egen hemmamarknad. Snabbare än så kan ingen jobba med amerikanska livsmedel.

Emily Gray, PR-ansvarig på Gray's berättar hur många av produkterna hittas och granskas:

– Vi hittar många produktnyheter på de stora matmässorna, men om man inte läser om dem i bloggar och matsajter så är det lätt att tolka det som om tillverkarna tror mer om sin produkt än konsumenterna. Stora matbloggare i USA granskar produkternas smak och utseende, till och med marknadsföringen. Håller den inte hos konsumenten där, så är vi rätt säkra på att den kräsna publiken här kommer att rynka på näsan också. Kunden har ofta rätt, den insikten ligger till grund för en hel del sunda beslut vi tar på Gray's.

– Genom god planering och slipad personal på Gray's logistik kan vi säkra kvalitén på vårt arbete, och vi kan garantera marknaden att ingen kan USA som Gray's American Stores, säger Johan Höglund.

• amerikanskt godis