Gray’s American Stores syns i allt fler butiker under tuffa tider

Gray’s American Stores syns i allt fler butiker under tuffa tider, man går med ett tempo som kommer att leda till det bästa året i Gray´s historia.

– Vi ser att oktobermånad varit bättre än någonsin och tror att folk helt enkelt uppskattar spännande nyheter från Gray’s just nu, säger Håkan Eriksson, Vice VD på Gray’s American Stores.

Under hela året har Gray’s noterat att allt fler nya butiker valt att ta in deras sortiment och satsa på intressanta nyheter från USA. Detta trots att det varit tuffa tider för många leverantörer inom dagligvaruhandeln. Troligen har utvecklingen på Gray’s att göra med att konsumenterna har ett behov av omväxling med mat och dryck som både underhåller och ger mersmak. Gray’s känner att den stora efterfrågan på nyheter sätter en hel del tryck på företaget:

– Vi måste förnya oss ständigt i takt med efterfrågan och förväntningarna på nya innovationer från USA. Det gäller att vara vaken och följa alla trender inom mat och dryck, och hålla ett skarpt öga på vad som ligger i tiden generellt, säger Joakim Hemlin, Försäljningschef på Gray’s.

På företaget märker man av många nya samarbeten, under hösten har Gray’s bearbetat flera nya grupperingar (butiker som samarbetar i olika delar av landet) där ett flertal butiker kommer att ta in Gray’s amerikanska sortiment under det närmaste kvartalet. Joakim Hemlin bekräftar utvecklingen:

– Vi har märkt av ett enormt intresse och efterfråga på vårt sortiment över hela Norden, och särskilt bland dessa grupperingar.  Det är spännande och inspirerande att vara en del av utvecklingen på Gray's, säger Joakim.

Gray’s American Stores återkommer i en senare pressrelease med mer information om exakt vilka samarbetspartners det handlar om och vilka butiker som detta omfattar.

joakim@grays.se

• amerikanska drycker