Gray's American Stores utökar sin säljkår

Gray's American Stores utökar sin säljkår för att tillgodose den stora efterfrågan på företagets sortiment runtom i Sverige. Företagets snabba tillväxt skapar flera nya jobbtillfällen, och detta bara 6 månader efter man utökat säljkåren med 3 säljare.
- Vi räknar med att ha 3-4 nya säljare i Stockholm och Sydvästra Sverige inom 3 månader, trycket i dessa områden är enormt,säger Jonas Jacoel, Försäljningschef på Gray's American Stores i Sverige.

Gray's American Stores inleder dessutom samarbeten med Privab Umeå som kommer att ta hand om försäljningen av Gray's sortiment i Norrland och ett med Sanjo Gruppen för delar av södra Sverige. Tillväxten ställer stora krav på Gray's som prioiterar god kundservice och hög leverenssäkerhet, och Privab Umeå har sedan många år god hand med butikerna i norra Sverige, liksom Sanjo Gruppen har med butiker i delar av södra Sverige.

- Vi känner att vi nu kan garantera bra täckning i hela landet. Det är viktigt för oss att samtliga handlare får bra service, oavsett om de finns i större städer eller i landets nordligaste utkant, säger Jonas Jacoel.

Genom samarbeten med Privab Umeå och Sanjo Gruppen plus en utökad säljkår för övriga Sverige hoppas Gray's att hålla en jämn takt ifråga om kundkontakt och besök. För det är just den personliga kontakten som blir allt viktigare när företagets försäljning ökat så markant:

- Vi är ett företag på enorm frammarsch, och då är det desto viktigare att handlarna känner att direktkontakten med en för dem utvald säljare är så enkel som möjligt, säger Håkan Eriksson, Vice VD på Gray's.

Gray's American Stores nya säljare väntas börja under hösten 2010, och samarbetet med både Privab Umeå och Sanyo Gruppen har påbörjats i företagens säljdistrikt.

• amerikanskt godis i sverige
  • amerikanska snacks i sverige
  • amerikanska läskedrycker i sverige
  • amerikanska livsmedel i sverige