Mataffären.se tar in Gray’s American Stores sortiment

Mataffären.se tar in Gray’s American Stores sortiment för sina nätkunders räkning, vilket innebär att man nu kan få hem amerikanska livsmedel hem till dörren via nätet. Gray’s ser det som ett utmärkt sätt att synas på.

– Marknaden med hemleverans blir allt större, och vi vill bli en självklar del av människors vardag. Jag kan inte tänka mig ett bättre sätt att komma in i folks hem än detta, säger Emily Gray PR-ansvarig på Gray’s American Stores AB.

Gray’s American Stores tittar på många olika ny möjligheter att synas i både mataffärer och på nätet. Man kan sedan länge handla Gray’s produkter på nätet via Discshop i både Finland och Sverige, och nu vill företaget göra ett försök att nå fler kunder via matkassor direkt hem varje vecka.  Givetvis hoppas man att kunna påverka och medverka i de olika recept som följer med matkassorna hem. När Gray’s dessutom ska synas i många stora mattävlingar i media under hösten, är det viktigt att produkterna återfinns i butik och övrig handel för konsumenterna.

Claes Hessel som är VD på Mataffären.se tyckte att det var dags att ta in Gray’s sortiment eftersom han ser att deras målgrupp är ung och berest och förväntar sig att kunna handla det de ser utomlands. Med 2500 kunder som får mat hem i veckan, är det många som ska få sina önskemål tillgodosedda.

– Jag tycker att det är viktigt att vi håller oss à jour med det som händer även utanför Sverige. Vi måste kunna erbjuda våra kunder ett brett utbud som följer mattrender och gör det möjligt för dem att laga sådant de ätit i New York, London, Paris eller Hong Kong. Vi ska alltid vara snabba med att plocka in nyheter år våra kunder och vara först med det allra senaste, säger Claes.

Mataffären kommer att börja med ett sortiment på 30-tal produkter från Gray’s och utöka allt eftersom. Samarbetet påbörjas i november-december 2011.

www.mataffaren.se

• amerikanskt godis
  • amerikanska livsmedel på mataffären.se
  • gray's på mataffären.se