Norges största transport- och logistikmässa - Green Cargo var på plats

Norges största transport- och logistikmässa - Green Cargo var på plats

Under 23 och 24 oktober deltog Green Cargo på Norges största logistikmässa ”Transport och Logistikk” på Gardemoen utanför Oslo. I montern träffade våra representanter befintliga och potentiella kunder, samarbetspartners och intresseorganisationer i givande samtal och presenterade våra transportlösningar för den norska industrin.

– Den här mässan är en viktig arena för oss som tågoperatör. Vi knöt värdefulla kontakter med potentiella partners och kunder, som kan öppna nya marknadsmöjligheter för oss. Då det har meddelats om att införa betydligt högre infrastrukturavgifter i Norge, hade årets mässa ett särskilt fokus på att få ännu närmare dialog med de nationella myndigheterna för att säkra bästa möjliga ramvillkor, säger Kjell Owrehagen vd Green Cargo Norge.

Mässan riktar sig till beslutsfattare, företagsledare, logistikchefer, politiker och forskare som har ett åtagande inom transport- och logistikbranschen. Konferensen hade cirka 900 deltagare och bekräftade därmed sin position som den största konferensen för den norska industrin.