GROHE Sense och Sense Guard förhindrar droppe att bli till översvämning

Nu blir installatörer experter på vattensäkerhet

Vartannat hushåll drabbas någon gång av vattenskada. Svenskarna har relativt låg grad av medvetenhet, trots att konsekvenserna kan bli lika stora för den enskilde, som vid bränder och inbrott. Nu erbjuder GROHE installatörer möjligheten att via ett särskilt utformat program bli experter på vattensäkerhet, vilket öppnar för nya säljmöjligheter.

GROHE, världsledande leverantör av sanitetsprodukter, har med GROHE Sense och Sense Guard utvecklat lösningar som borde finnas i alla hem. För att göra produkterna mer konkreta och begripliga för installatörer har GROHE nu utvecklat ett ett kit med utrustning baserat på vattensäkerhet. Kitet är enkelt att bära med sig. I händelse av vattenskada kan installatören omedelbart ingripa och installera utrustningen hos den drabbade. Vid frågor finns hjälp att få av GROHE's experter via en hotline och på nätet finns produktorienterad utbildning att tillgå, med tydliga instruktionsfilmer om hur GROHE Sense och Sense Guard installeras. Med hjälp av matnyttig fakta om hur man skyddar sig mot vattenskador vinner man kundens förtroende.

Installatörer som tar del av programmet kommer att registreras som experter på vattensäkerhet på GROHEs plattform. När kunden söker efter kvalificerad installatör i sin region dyker namnen på certifierade installatörer upp på sajten.

GROHE’s intelligenta produkter består av två produkter som hindrar en droppe från att bli till översvämning. GROHE Sense är en pålitlig vattensensor som placeras på golvet och upptäcker läckage genom sensorer på undersidan. Så fort de kommer i kontakt med vatten skickar den ut varningssignaler och meddelar bostadsägaren via en app. Vattendetektorn mäter även rumstemperatur för att minska risken för frost, eller fukt som kan leda till mögel. Kopplad till huvudvattenledningen fungerar GROHE Sense Guard som en smart vattenfelsbrytare. Den upptäcker läckor och kan omedelbart stoppa vattentillförseln. Det innovativa vattensäkerhetssystemet bygger på wifi-uppkoppling och kommunicerar genom appen, som ger möjlighet till total kontroll oavsett var man befinner sig.

Läs mer på www.grohe.com
Onlineprogrammet finns tillgängligt för alla installatörer på www.training.grohe.com

Företag som vill ha mer information om hur man deltar i GROHEs program för installatörer är välkomna att kontakta sin lokala GROHE-partner.

I norra Europa har GROHE sitt regionala högkvarter i Köpenhamn och lokala säljkontor i Oslo, Stockholm och Helsinki.

GROHE är världens största leverantör av sanitetsprodukter samt ett globalt varumärke, dedikeratåt att producera och erbjuda innovativa vattenprodukter.

Under flera årtionden har GROHE hållit fast vid sina varumärkesvärderingar; teknologi, kvalitet, design och hållbarhet. Dessa värden belyser GROHEs engagemang för att utveckla enastående upplevelser och att erbjuda ”Pure Freude an Wasser”. Genom ingenjörsvetenskap, innovation och design starkt förankrad i Tyskland, kan GROHE stolt hänvisa till brickan ”Made in Germany”, som ytterligare förstärker kundernas förtroende för varumärket.

Alla GROHEs produktionsanläggningar använder sig av tekniker av hög kvalitet, för att försäkra enhetlighet med GROHEs värden och standarder. GROHE kan därmed försäkra att produkterna motsvarar även de högsta förväntningarna för utförande och funktion.

Under de senaste 10 åren har GROHEs framgång bekräftats av mer än 280 design- och innovationspriser, samt ett flertal topplaceringar som ”Tysklands mest hållbara stora företag”. Flera projekt av hög profil världen runt är försedda med GROHEs produkter, vilket bevisar hur både arkitekter, designers samt utvecklare föredrar GROHEs produkter.

I 2014 blev GROHE en del av LIXIL Group Corporation, ett börsnoterat företag listat på Tokyo Börsen. LIXIL är en global marknadsledare inom sanitetsindustrin, och förvaltar en bred portfölj av kända varumärken som GROHE, American Standard, och INAX. LIXIL är också Japans största leverantör av bostads- och byggmaterial.

LIXIL är en global ledare inom bostads- och byggbranschen. Vår unika portfölj omfattar allt från teknik som revolutionerar hur vi interagerar med vatten i våra dagliga liv, till ett komplett sortiment av produkter och tjänster för hus och större arkitektoniska projekt. Våra varumärken inkluderar LIXIL, INAX, GROHE, American Standard och Permasteelisa, vilka alla levererar starkt inom vatten, kök, bostäder och byggteknik och är ledare inom de industrier och regioner där de är verksamma. LIXIL verkar i mer än 150 länder och sysselsätter över 70 000 personer, och kombinerar funktion, kvalitet och design för att göra människors liv bättre och mer njutbart - var de än är.

Kistagången 12 • 164 40 Kista • Telefon: +46 77 114 13 14 • www.grohe.se