Maskinen till Grönans Stora Scen

Maskinen till Grönans Stora Scen

En av Sveriges just nu mest populära grupper är klar för spelning på Gröna Lund 2012. Den elektroniska hiphop-duon Maskinen intar Stora Scen den 16 maj kl. 20.00.

Maskinen, som består av Herbert ”Afasi” Munkhammar och Frej Larsson, slog igenom 2007 med debutsingeln ”Alla som inte dansar”. Den nya singeln ”Krossa alla fönster” sålde guld efter bara några veckor och är en av de mest spelade låtarna på radio. Just nu arbetar de på ett nytt album som kommer lagom till våren och den 16 maj kl. 20.00 står de på Gröna Lunds Stora Scen.

Alla sommarens konserter för 199 kr
Med Gröna Lunds entrékort Gröna Kortet har man fri entré hela säsongen, inklusive alla konserter. Artister som hittills är klara för Grönan är Maskinen, Ali Campbells UB40, Lars Winnerbäck, Lenny Kravitz och Raised Fist. Gröna Kortet kostar 199 kr och går att köpa i Gröna Lunds webbshop eller i Gröna Lunds entrékassor.

För mer information kontakta Annika Troselius, Informationsansvarig på telefon 0708-580050
eller e-mail annika.troselius@gronalund.com

För pressbilder besök Gröna Lunds bildbank www.bilder.gronalund.com och klicka på
”Pressbilder”.

Gröna Lund är Sveriges äldsta tivoli och ingår i temaparkskoncernen Parks and Resorts Scandinavia AB tillsammans med Kolmården, Vildmarkshotellet, Furuvik, Skara Sommarland och Aquaria Vattenmuseum. Tivolit har 30 attraktioner och sex restauranger samt ett varierat
utbud av lotterier, 5-kampsspel och mat- och snackskiosker. Gröna Lund bjuder även på en mängd underhållning i form av konserter, dans, barnunderhållning mm. 2011 hade tivolit ca 1400 anställda under säsongen, över 1,4 miljoner besökare och omsatte drygt 450 miljoner kr, vilket gör tivolit till en av landets ledande besöksattraktioner.