Pensum Group ny långsiktig partner i utvecklingen av svensk tävlingsgymnastik - fyraårsavtal tecknat med Gymnastikförbundet

Gymnastikförbundets projekt ’Guld i Sikte’
Pensum Group ny långsiktig partner i utvecklingen av svensk tävlingsgymnastik.

Svenska Gymnastikförbundet och försäkringsförmedlaren Pensum har tecknat ett långsiktigt samarbetsavtal som innebär ökade resurser till förbundets projekt ’Guld i Sikte’.  Avtalet omfattar fyra år med start 2013.
-         Med Pensum Group som partner ökar våra möjligheter att nå de högt ställda målen som vårt förbundsmöte antog i maj: medaljer på EM, VM och OS senast 2020!  Vi har sedan 2005 ett gott samarbete med Pensum och gläder oss nu åt att detta samarbete fördjupas , säger  Stefan Bengtsson, generalsekreterare för Gymnastikförbundet.

-          Svensk tävlingsgymnastik har bit för bit klättrat uppåt internationellt inom flera discipliner. Tillsammans med SOK, Sveriges Olympiska Kommitté, har vi ett utvecklingsprojekt inom kvinnlig artistisk gymnastik med sikte på OS 2016, men inom ramen för ’Guld i Sikte’ finns liknande satsningar även för andra gymnastikdiscipliner.

Pensum är idag den ledande förmedlaren i Sverige för sportförsäkringar. Under ett decennium har Pensum samarbetat med de flesta större idrottsförbunden för att utveckla anpassade försäkringar för idrottare.

-          Vi står inför en expansion av vår verksamhet runt om i landet som kommer att ske under namnet Pensum Group. Satsningen är långsiktig och grundlig. Projektet ”Guld i Sikte” passar oss perfekt i denna satsning att samlas kring, följa och använda i vår marknadsföring och kommer förhoppningsvis att ge lite guldglans även till Pensum säger Mathias Andersson, VD för Pensum Group AB.

För mer information:

Mathias Andersson, VD Pensum Group AB,  073-344 41 00
Stefan Bengtsson, generalsekreterare Svenska Gymnastikförbundet, 070-531 40 44

Pensum Group AB är ett oberoende företag inom försäkringsrådgivning, etablerat 2002. Pensum erbjuder ett komplett utbud av försäkringsrelaterade produkter och tjänster inom både liv och sak.