Målvakt från AIK klar för Bajen

Hammarby Damfotboll är väldigt glada över att kunna presentera ännu ett nyförvärv, denna gången på målvaktssidan. AIK’s Jenny Nauwelaerts De Agé 25, kommer att spela med Hammarby under år 2014.

-Jenny kommer vara en stor tillgång i gruppen med sitt engagemang och sin blick för medspelarna. Hon är en tekniskt välslipad målvakt med god fysik. Utöver det så är smidighet och följsamhet något vi förknippar med Jennys målvaktsspel. Vi ser fram emot att tillsammans utveckla dessa kvalitéer och förhoppningsvis också hitta nya, säger Hammarbys målvaktstränare Tobias Karlsson.

Jenny Nauwelaerts De Agé om att komma till Hammarby:
-Jag valde Hammarby för att det finns en hunger och ett driv i klubben att ta sig tillbaka till Damallsvenskan. Jag tror att jag kommer ha stora möjligheter att ta nästa steg i min utveckling i klubben.
Målet och förväntningar på säsongen är att vi i oktober ska känna att all hård träning och allt slit har varit mödan värd, för att vi då står där med kontraktet till Damallsvenskan 2015.

Vi hälsar Jenny varmt välkommen till Hammarby Damfotboll!

Spelare som sedan tidigare är klara för fortsättning i Hammarby:
Hanna Korell
Hanna Wallgren