Relight förstärker förmågan och etablerar sig samtidigt i Borlänge

​Relight förstärker bolagets förmåga och etablerar sig samtidigt i Borlänge genom anställningen av Marit Wester som seniorkonsult och leveransansvarig för Relights kunder i Dalarna. Marit Wester kommer närmast från Konsultbolag1, där hon sedan 2013, i rollen som VD, har byggt upp och etablerat företaget i Dalarna och Gävleborg.  2018 förvärvades Konsultbolag1 av ÅF Digital Solutions.

Om Relights etableringen i Borlänge säger Marit Wester:

En stor drivkraft för mig utanför ledarskapet har alltid varit att med kunden i fokus säkra nyttan i verksamheten med IT som stöd. Jag lockas av det enkla, det effektiva och det kraftfulla för att hjälpa människor att nyttja teknikens möjligheter för en bättre vardag. Relight fokuserar på att genom automatiserade och digitaliserade processer möjliggöra för fler att få göra mer av det de brinner för. Jag vill därför genom verksamhetsutveckling bidra till att fånga och klargöra verksamhetens behov och som leveransansvarig för våra kunder uppfylla dessa önskemål och säkerställa en god kvalitet i våra leveranser.

Hon fortsätter:

Min erfarenhet är att digitalisering är en hög tröskel för många företagare idag och med hjälp av low-code plattformar och de tjänster Relight erbjuder ser jag en möjlighet att minska begränsningarna och förenkla införandet av digitalisering i många verksamheter. Med utbildning av så kallade Citizens Developers är målsättningen också att företagen själva ska kunna ansvara för en stor del av digitaliseringen i sin egen verksamhet.

Johan Mangnäs, VD för Relight, säger om etableringen:

Jag är glad över att vi kan förstärka vår närvaro i Dalarna; det är bra för våra kunder och en naturlig del i vår utveckling. Det är samtidigt fantastiskt roligt att Marit vill blir en del av Relight och jag är övertygad om att hon tillför ett enormt värde i vårt och våra kunders arbete.

Från och med november finns Relight i Borlänge och planen är att växa med förhoppningen att kontoret framåt ska utgöra en av Relights viktiga hubbar för utveckling och förvaltning av digitaliserade processer till deras kunder.

Till verksamheten i Borlänge söker man nu framförallt utvecklare och arkitekter som vill arbeta i ett team med fokus på att leverera nytta till verksamheten genom digitaliserade processer.

Några fakta om Relight:

• Bolagets löfte till marknaden sammanfattas i att Relight skapar framtidens arbetssätt, ”REDESIGNING WORK.LIFE”
  • Relight är svensk partner till K2, en världsledande plattform för digitalisering med +4 miljoner användare, i bland annat 30% av världens 100 största bolag
  • Relight skapar snabba effekter och värde hos sina kunder genom kombinationen av teknik, fokus på värde i verksamheten hos kunderna, samt med en lång erfarenhet av digitalisering förändringsledning

Kontaktperson för frågor är Johan Mangnäs, VD 070-602 45 44 johan.mangnas@relight.se, se även relight.se

• redesigning work.life
  • k2