Helsingborg Business Region erbjuder en värdskapsutbildning för företag i regionen

Helsingborg Business Region vill bli bäst på service och värdskap och därmed öka destinationens attraktionskraft. Ett gott värdskap leder till en hög kundnöjdhet, en hög grad återkommande gäster och bättre försäljning.

- Värdskap är konsten att få människor att känna sig välkomna. I en värld där produkter och destinationer blir allt mer lika och utbudet oändligt, är gott värdskap en stor konkurrensfördel.  Att ha god kunskap om sin destination och att vidareutveckla ett professionellt bemötande är en viktig del i ett gott värdskap, säger Karin Bengtsson, turistchef Båstad.

Helsingborg Business Region erbjuder nu en värdskapsutbildning där deltagarna inspireras att vidareutveckla dessa delar. Tillsammans vill de tio kommunerna inom Helsingborg Business Region skapa bästa möjliga förutsättningar för de företag som verkar inom besöksnäringen och ta täten i Sverige som turistdestination.

- Vi satsar på att öka destinationens attraktionskraft bl.a. genom att skapa en gemensam värdegrund om hur vi ska möta våra kunder på vår destination. Vi vet att valet av resmål oftast grundar sig på andras rekommendationer och därför är det så viktigt att vi satsar på att få nöjda kunder. Genom ett gott värdskap skapar vi fler goda ambassadörer till nordvästra Skåne, säger Karin Bengtsson.

Värdskapsutbildningen kommer bedrivas på tre platser i nordvästra Skåne, Båstad, Helsingborg och Landskrona. Utbildningen leds av Akademi Båstad uppdragsutbildning som även diplomerar deltagarna efter avslutad kurs. Helsingborg Business Region subventionerar utbildningen och den enda kostnaden för de företag som anmäler deltagare är 400 kronor/deltagare i anmälningsavgift.

För mer information:
Karin Bengtsson, turistchef Båstad
E-post: karin.bengtsson@bastad.com

Läs mer om värdskap och utbildningssatsningen på www.helsingborgbusinessregion.com