Helsingborgs stad får ny kommunikationsdirektör

Micco Grönholm kommer närmast från reklambyrån Pyramid i Helsingborg. Han har lång erfarenhet av marknadsföring, kommunikations- och varumärkesarbete för svenska och inter-nationella företag.

- Vi har valt Micco för att han är rätt person att driva ett proaktivt ledarskap av stadens strategiska kommunikationsfrågor, både externt och internt. Han har erfarenheter och förmågan att hantera såväl kommunikativa strukturfrågor som kulturfrågor. Dessutom är han väl insatt i stadens visionsarbete och målsättningar, vilket innebär att han snabbt kan komma in i uppdraget, säger Palle Lundberg, stadsdirektör i Helsingborgs stad.

Arbetsgivarens bedömning är att Micco Grönholm har rätt kompetens och är rätt person att utöva ett modernt ledarskap som har coaching, återkoppling, motivation, inspiration, involve-ring, som viktiga grundstenar. Färdigheter som beskrivs i stadens vision och medarbetar- och ledarpolicy.

- Det ska bli enormt kul och inspirerande att arbeta i en stad med så höga ambitioner som Helsingborg. Samma höga ambitioner har jag vad gäller stadens strategiska kommunikation och IT-utveckling. Jag kommer att bidra med ett utifrån-och-in-perspektiv, ett coachande och inspirerande ledarskap samt en vilja att testa nytt för att förverkliga stadens vision, Helsingborg 2035, säger Micco Grönholm.

Micco Grönholm tillträder tjänsten 16 september och ersätter då Birgitta Darrell som fått en ny tjänst som chef för avdelningen service och IT.

Pressbild på Micco Grönholm finns att ladda ner via länken:
Färg: https://dl.dropboxusercontent.com/u/6696775/micco_COL_foto_Rickard_Fasshauer.jpg
Svartvit: https://dl.dropboxusercontent.com/u/6696775/micco_BW_foto_Rickard_Fasshauer.jpg

För mer information kontakta:
Palle Lundberg, stadsdirektör i Helsingborgs stad, tel 042-10 50 85
Micco Grönholm, blivande kommunikationsdirektör, tel 0730-86 68 16