MyDay - en inspirationsdag och jobbmässa för unga

Pressmeddelande från Europa Direkt Skåne Nordväst 1 okt-12

Vad vill du göra imorgon? Vill du jobba på kryssningsfartyg, resa och arbeta i Australien, starta eget företag, studera ute i Europa eller kanske göra volontärtjänst? Kanske vill du lyssna till vad andra har gjort? Besök MyDay den 4 oktober mellan kl. 14.00 – 18.00 på biograf Röda Kvarn i Helsingborg för inspiration och vägledning.

MyDay är till för unga nordvästskåningar som vill veta mer om jobb-, volontär- och studiemöjligheter i Sverige och resten av världen. På plats finns intressanta och roliga föredragshållare, arbetsgivare och utställare som delar med sig av sina erfarenheter och kommer med tips och infallsvinklar inför framtida arbetsliv.

Varje timme under MyDay kommer besökare som lämnat in en utvärdering att delta i utlottningen av biobiljetter till en exklusiv filmvisning som äger rum efter det att MyDay stängt för dagen. Vinnarna publiceras fortlöpande på MyDay’s Facebooksida.

MyDay syftar till att inspirera unga inför framtida utbildningsval och yrkesliv samt erbjuda handgriplig hjälp med jobbsökande och karriärvägar. Arrangörer är Arbetsförmedlingen, Eures, Europa Direkt Skåne Nordväst och Navigatorcentrum i Helsingborg.

Datum: Torsdag den 4 oktober 2012.

Tid: Kl 14:00–18:00.

Plats: Röda Kvarn, Karlsgatan 7, Helsingborg.

Övrigt: Fri entré men antalet platser på föreläsningarna är begränsat. Mer information finns på www.myday.nu, följ oss även på www.facebook.se/MyDayHBG

Ann Dahlin
Eures-rådgivare på Arbetsförmedlingen i Helsingborg