Foto: Zechen Li

RumEtt och Röda korsets ungdomsförbund håller gitarrkurs för nybörjare

I ett samarbete mellan RumEtt och Röda korsets ungdomsförbund bjuds nybörjare in till gitarrkurs 14 och 28 september, med Zechen Li från Kina. Tanken med samarbetet är att ge ungdomar en lugn plats efter skolan och en plats där man kan testa sin kreativitet.

Gitarr för nybörjare är utformad för att passa dig som är helt ny med gitarren. En ledare hjälper dig på vägen och kan anpassa kursen efter olika kunskapsnivå. Första kursen är 14 september och du får lära dig att spela ackorden till låten Halleluja av Leonard Cohen. Gitarrer får du låna, det är gratis men platserna begränsade så du måste anmäla dig till dunkers.rumett@helsingborg.se

Workshopledare
Kursens workshopledare är Zechen Li från Kina. Zechen har spelat gitarr i många år och brinner för att möta andra med samma intresse för att spela gitarr. Han lyssnar mestadels på 80- och 90-talsrock, jazz och blues men har en speciell passion för fingerspel.

Kurstillfällen: 14 och 28 september 15.00-16.00

RumEtt och Röda korsets ungdomsförbund
Röda korsets ungdomsförbund i Helsingborg är en lokal förening som jobbar för att ge en bättre miljö för unga i staden. I detta samarbete ska unga få upp ögonen för RumEtt som en plats att koppla av efter skolan och samtidigt utvecklas kulturkreativt genom kurser och andra arrangemang. RumEtt och Röda korset vill gärna arrangera fler kurser tillsammans och har du en idé på workshop eller vill hjälpa till likt Zechen är du välkommen att höra av dig till rkuf.helsingborg@redcross.se

Var: Dunkers kulturhus, RumEtt verkstan.
När: 14 och 28 september 15.00-16.00
Hur: Fri entré med anmälan till dunkers.rumett@helsingborg.se

Kontaktpersoner
Susannah Young, koordinator Dunkers kulturhus. 0732-31 53 47 eller susannah.young@helsingborg.se

Presskontakt: Dennis Nilsson, pressansvarig kulturförvaltningen Helsingborgs stad.
0732-31 50 78 eller dennis.nilsson@helsingborg.se

Helsingborg är livskvalitet och engagemang. Här finns förutsättningar för människor att utveckla och utvecklas. Helsingborg är platsen för dig som vill något. Möt oss på helsingborg.se.