Josef Kiswani, verksamhetsansvarig för Uppsök Helsingborg.

Unga och nyanlända i fokus på fredagens frukostklubb

Vågar du se den kompetens som finns framför dig, även om den kanske inte finns i den skepnad du tror? Och hur kan näringslivet dra nytta av all den kompetens som döljer sig bakom siffrorna i statistiken?

Nu på fredag, den 28 oktober, på temat ”En mänsklig förmedling” berättar Josef Kiswani, verksamhetsansvarig för Uppsök Helsingborg och Goran Sehovac, strateg med nationellt uppdrag på Arbetsförmedlingen, hur de arbetar med att matcha ihop företags behov och den kompetens som finns på arbetsmarknaden.

De lyfter fram lyckade exempel som Uppsök Helsingborg, Arbetsförmedlingen och lokala företag gemensamt åstadkommit i Helsingborg.

Dessutom, kommer unga helsingborgare att finnas på plats, som är eller nyligen har varit arbetslösa. Genom olika matchningar och möjligheter har flera av dem nu gått vidare till studier eller arbete.

Plats: Marknadsföreningens Frukostklubb på Dunkers kulturhus.
Tid: I morgon fredagen den 28 oktober klockan 06.45.

Anmäl gärna att du kommer till martina.rohmer@helsingborg.se, telefon 0732-31 17 42.

Läs gärna mer på http://mih.m.se/Event/Event/tema-omanskligt-4