VD-byte för Helsingborg Arena

Pressmeddelande från stadsledningsförvaltningen 20 feb -13

Mattias Linell lämnar rollen som VD i Helsingborgs Evenemang och Idrottspark AB, det kommunala bolag som driver Helsingborg Arena.

– Efter ett intensivt och spännande år har jag och mina medarbetare etablerat och satt rutiner för arenans verksamhet. Det är i uppstartsrollen jag trivs bäst och känner nu att det är dags att gå vidare, säger Mattias Linell.

Mattias Linell anställdes i början av 2012 som VD för Helsingborg Arena. Han kom närmast från en tjänst som kanslichef vid Skånes Innebandyförbund.  Helsingborg Arena invigdes i november 2012 och har sedan starten varit platsen för flera uppmärksammade evenemang och idrottsaktiviteter.

– På kort tid har Mattias och hans medarbetare etablerat Helsingborg Arena på den svenska evenemangskartan. Jag och styrelsen respekterar hans beslut och önskar honom all lycka i fortsättningen, säger Peter Danielsson (M), kommunstyrelsens ordförande och styrelseordförande i Helsingborgs Evenemang och Idrottspark AB.

Som ny VD har styrelsen beslutat förordna Max Granström under perioden 2013-02-20 till 2013-08-31 med möjlighet till förlängning. Max Granström är för närvarande VD för Helsingborgs stadsteater och kommer utöver detta att axla ansvaret som VD för Helsingborgs Evenemang och Idrottspark AB.

– Under Max Granströms ledning har Stadsteatern återfått en stor popularitet hos publiken. Konsekvent publikarbete och förbättring av teaterns externa relationer har varit högt prioriterade områden. Ordning, reda och gott arbetsklimat präglar dessutom numera verksamheten. Det talar för att Max är väl lämpad att ta vid och se till att bolaget fortsätter att utvecklas i en för staden gynnsam riktning, säger Peter Danielsson.

– Jag tar med mig mina erfarenheter kring verksamhetsutveckling från Stadsteatern. Det kan absolut finnas en hel del där som kan komma väl till pass även i denna verksamhet, som liksom teatern har ett så tydligt utåtriktat fokus. Jag ser verkligen fram emot denna utmaning, säger Max Granström.

Kontakt:
Peter Danielsson (M), styrelseordförande i Helsingborgs Evenemang och Idrottspark AB, 042-105087