Yogainstruktören Wivi-Anne Nyberg håller i yogan på Helsingborgs Konserthus. Foto: Sara Vaughn.

Hur är det att yoga till klassisk musik?

HSO:s musiker brukar vanligtvis spela för en sittande publik. Publiken är i sin tur van vid att stilla sitta och lyssna till våra musiker. Vad händer med upplevelsen om vi istället skulle uppmana publiken att röra på sig till musiken?

Tillsammans med hälsoprofilen och yogainstruktören Wivi-Anne Nyberg skapar vi nu något nytt i vår vackra konserthusfoajé: yoga till klassisk musik. Det blir musik av kompositörer som Mozart, Satie, Glass och Debussy med flera. Oavsett ålder eller förkunskaper kommer denna kombination musik att ge deltagarna alldeles speciell upplevelse. Välkommen!

VAD: Yogapass till livemusik
PRIS: 200 kr per tillfälle