Närlundavägen 13 i Helsingborg

41 hushåll flyttar tillbaka till sina lägenheter på torsdag

Efter branden på Närlundavägen 13 kan vi nu informera om att 41 hushåll av 65 kan flytta tillbaka på torsdag morgon. För övriga 24 hushåll kommer det att dröja längre tid innan återflytt kan ske.

I helgen har arbetet med att sätta upp stöttor i de tio lägenheterna närmast den brandskadade pågått för fullt. Nu har vi fått information om att det är säkert för 41 av 65 hushåll att flytta tillbaka hem från och med torsdag morgon kl. 08.00, den 28 september. Arbetet med att sätta stöttor pågår till och med onsdag.

När det gäller de som bor i de tre yttersta lägenheterna på respektive våningsplan, totalt 24 lägenheter, kommer det att dröja längre tid innan återflytt kan ske. Det beror bland annat på renovering efter rök- och vattenskador. Vi kontaktar nu dessa hushåll för att hjälpa dem med evakueringslägenheter där de sannolikt kommer att behöva bo i flera månader.

För mer information och frågor: Åsa Cullborn, kommunikatör, Helsingborgshem, Tel: 073-070 04 54