Badsäsongen är igång på Drottninghögsbadet

Helsingborgshems friluftsbad på Drottninghög är en populär mötesplats för badsugna helsingborgare och sedan den första maj är badsäsongen igång.

Det arbete vi gör ute i våra bostadsområden varje dag tar sin utgångspunkt i vår målsättning om Sveriges attraktivaste stadsdelar. Mötesplatser som Drottninghögsbadet är viktiga för de nordöstra stadsdelarnas attraktivitet och bidrar till en nyfikenhet på området, till ett ökat folkliv och en chans för människor från stadens alla delar att mötas.

Under badsäsongen 2017 besökte ca 28000 badsugna barn och vuxna Drottninghögsbadet. Badet bjuder på svalkande bad i en 25-metersbassäng, en plaskpool för de allra minsta, simskola och härliga grönytor för picknick och avkoppling.

I anslutning till Drottninghögsbadet finns både volleyboll- och handbollsplaner samt ett utegym. Så här finns verkligen förutsättningar för en heldag i det gröna.

Inträdet är gratis. Du behöver inte vara hyresgäst hos Helsingborgshem för att bada här.

På vår hemsida finns aktuell information om öppettider och simskola.

Kontaktperson:

Niki Radjenovic, Bostadschef