Evenemang för gemenskap och trygghet

Evenemang för gemenskap och trygghet

Under augusti och september arrangerar Helsingborgshem olika evenemang i bostadsområdena runt om i stan. I början av augusti firade vi att Norra Hamnen fyller 20 år och redan på lördag är det dags för kvartersfest i Ödåkra.

Helsingborgshem arbetar på många olika sätt för att Helsingborg ska vara en attraktiv stad att leva och bo i. Ett sätt är att ordna olika evenemang och bidra till att människor träffas.

- Vi tar stort socialt ansvar och att skapa förutsättningar för att träffas och lära känna varandra är en del i detta arbete. Gemenskap och goda relationer med grannar bidrar till både trivsel och trygghet, berättar Przemek Malachowski, chef Bosocial utveckling på Helsingborgshem.

Evenemangen är öppna för alla och gratis. Helsingborgshem arrangerar både egna mindre evenemang, men lika ofta görs det i samarbete med Helsingborgs stad eller olika organisationer.

- Vi stöttar gärna olika initiativ och är öppna för olika idéer och förslag. Genom de olika evenemangen hoppas vi också kunna inspirera till att besöka andra områden än där man bor och upptäcka nya delar av Helsingborg, avslutar Przemek Malachowski.

Kommande evenemang

• 18 augusti, kvartersfest i Ödåkra klockan 11–14 vid Solskensgatan 42
  • 1 september, Drottninghögsdagen klockan 11–15 vid lekplatsen och växthuset. Klockan 19 blir det utomhusbio. Doc Lounge visar filmen Shake the dust.
  • 8 september, Plantandagen
  • 15 september, Närlundadagen

Mer information om våra evenemang finns på helsingborgshem.se