David Leeb ny marknadschef på Hemfrid

Serviceföretaget Hemfrid har rekryterat David Leeb som ny marknadschef. David kommer senast från rollen som digital director på varumärkesbyrån Identity Works.

– Jag tycker att Hemfrid är ett väldigt spännande bolag: Marknadsledare i en växande bransch, en stark värdegrund och massor av härliga människor. Det ska bli oerhört roligt att driva företagets digitala satsning och vara med och vidareutveckla tjänsteerbjudandet, säger David Leeb.

David har gedigen erfarenhet av digital affärsutveckling och kommunikation. Som digital director på Identity Works arbetade han med många stora kunder både i Sverige och internationellt. Tidigare har han även jobbat som projektledare på TV4.

– Hemfrid är inne i en fas där vi satsar på att stärka vår digitala närvaro. Rekryteringen av David är en nyckel i det arbetet och hans erfarenhet av den digitala miljön och affärsutveckling kommer vara en stor tillgång, säger Hemfrids vd Maria Andersson.

Hemfrid genomför ett omfattande digitaliseringsarbete kring sina tjänster för att möta kundernas efterfrågan och skapa en ännu bättre kundupplevelse. Omställningen är en del i ett långsiktigt arbete för att ständigt förbättra erbjudandet av attraktiva tjänster.

Hushållsnära tjänster är i dag en snabbväxande bransch. Förra året gjorde 668 000 svenskar, fler än var tolfte skattebetalare, avdrag för hushållsnära tjänster. De vanligaste kunderna är småbarnsfamiljer som tar hjälp med exempelvis städning för att få ihop sitt livspussel.

David Leeb, marknadschef Hemfrid, 076-021 73 87, david.leeb@hemfrid.se

Maria Andersson, vd Hemfrid, 070-425 15 22, maria.andersson@hemfrid.se

Hemfrid är Sveriges första och största leverantör av hushållsnära tjänster och vill vara branschens bästa arbetsgivare. Hemfrids 1 900 medarbetare från hela världen underlättar vardagen för familjer i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Västerås och Helsingborg. Vi vill att fler tar hjälp för att få ihop sitt livspussel.