Frida Koff ny kommunikations- och hållbarhetschef på Hemfrid

Frida Koff ny kommunikations- och hållbarhetschef på Hemfrid

Frida Koff blir kommunikations- och hållbarhetschef på serviceföretaget Hemfrid. Den nya rollen omfattar ansvaret för Hemfrids satsning på att utveckla hållbarhetsarbetet, med målet att bli ett av Sveriges mest hållbara varumärken 2020.

– Det känns oerhört roligt att få jobba ännu mer fokuserat med hållbarhetsfrågor och lyfta fram det i vår kommunikation. Hemfrid är marknadsledande i sin bransch och har en fantastisk möjlighet att vara en förebild för svenska tjänsteföretag, säger Frida Koff.

Som kommunikations- och hållbarhetschef ansvarar Frida för Hemfrids arbete med hållbarhet, som omfattar såväl miljö som socialt ansvar. Hemfrid har de senaste åren bland annat tagit fram miljömärkta städprodukter för att minska påverkan från skadliga kemikalier, och erbjuder svenskundervisning för anställda med utländsk bakgrund i syfte att bli en bättre arbetsgivare och bidra till integration i Sverige.

I sin nya roll kommer Frida också att leda och utveckla Hemfrids externa och interna kommunikation.

– Vi skapar den här rollen för att ytterligare stärka vår satsning på att utveckla Hemfrids långsiktiga hållbarhetsarbete. Vi ska bli ett av landets mest hållbara företag, och Fridas starka engagemang för samhällsfrågor och goda kännedom om företaget gör henne till rätt person för uppgiften, säger Hemfrids vd Maria Andersson.

Frida Koff har arbetat på Hemfrid sedan 2008. Hon kommer senast från en tjänst som varumärkes- och kommunikationsansvarig, där hon bland annat ansvarat för att utveckla Hemfrid som varumärke och ta fram en ny kommunikationsstrategi. Hon har utbildning inom statsvetenskap och global utveckling från Södertörns Högskola.

Frida Koff tillträdde den nya tjänsten den 1 mars.

Frida Koff, kommunikations- och hållbarhetschef Hemfrid, 070-445 37 00, frida.koff@hemfrid.se Maria Andersson, vd Hemfrid, 070-425 15 22, maria.andersson@hemfrid.se

Hemfrid är Sveriges första och största leverantör av hushållsnära tjänster och vill vara branschens bästa arbetsgivare. Hemfrids 1 900 medarbetare från hela världen underlättar vardagen för familjer i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Västerås och Helsingborg. Vi vill att fler tar hjälp för att få ihop sitt livspussel.