Hemfrid lanserar direktbokning

Hemfrid lanserar direktbokning

Hemfrid lanserar nu Hemfrid Direkt, en ny funktion för direktbokning på sin hemsida. Som första aktör i branschen har Hemfrid en komplett köpprocess från beställning till utförande, vilket innebär att det är möjligt att boka tjänster 24 timmar om dygnet, för tjänster som utförs 24 timmar senare.

-  Vi vet att allt fler efterfrågar den här typen av snabb service online. Med Hemfrid Direkt är det enklare än någonsin att köpa hushållsnära tjänster, säger Karin Friis, marknadschef på Hemfrid. Den som till exempel vill beställa en fönsterputs eller en flyttstädning kan fylla i sina uppgifter och göra beställningen direkt och få en snabb leverans från oss.

-  Hemfrid var först ute i vår bransch och vi ser det som naturligt att vi också tar täten med att utveckla enkla, digitala bokningsfunktioner. Vi jobbar ständigt med att underlätta för människor i vardagen, och det här är ett sätt att nå fler och ge snabbare service, säger Åsa Andersson Antelli, VD på Hemfrid. Vi känner idag också en trygghet i att kunna tillmötesgå efterfrågan, i och med att vi har så pass många och duktiga medarbetare som både vill och kan ta bokningarna, som sker med allt kortare framförhållning.

De tjänster som vid lanseringen kan bokas direkt är storstädning, flyttstädning, fönsterputs, basstädning och specialstädningar.

Enligt Skatteverket finns det närmare en halv miljon personer som beviljats RUT-avdrag under första halvåret, och merparten av köpen rör sig om kortare eller mindre uppdrag.

Hemfrid grundades 1996 av Monica Lindstedt med idén om att skapa en bättre vardag genom att erbjuda hushållsnära tjänster. Hemfrid är idag Sveriges största leverantör med 1400 medarbetare i Stockholm, Göteborg, Malmö, Mälardalen och Uppsala. Huvudkontoret ligger i Stockholm.

Hemfrid erbjuder städning, barnpassning, fönsterputs, trädgårdsarbete, vardagsomsorg till äldre och andra tjänster som underlättar vardagen. Åsa Andersson Antelli är vd för företaget sedan 2002. Hemfrids grundare Monica Lindstedt är styrelseordförande. Företaget är AAA-certifierat vilket innebär högsta kreditvärdighet.