Hemfrid söker 100 nya medarbetare på Järvaveckan

Hemfrid söker 100 nya medarbetare på Järvaveckan

Hemfrid kommer att vara på plats vid årets Järvavecka och satsar stort på rekrytering. Målsättningen är att hitta 100 nya medarbetare.

- Järvaveckan är ett jättebra tillfälle för oss att nå ut till nya medarbetare. I takt med att efterfrågan på våra tjänster växer har vi ett stort rekryteringsbehov och vi söker personer som vill jobba med allt ifrån städning, flytt och barnpassning till områdeschefer, bemanningschefer och junior business controller, säger Frida Koff kommunikations- och hållbarhetschef.

I Hemfrids tält kommer arbetssökande kunna träffa Hemfrids rekryteringsteam och medarbetare för att se vilka karriärmöjligheter som finns och ställa frågor kring hur det är att jobba med tjänster i hemmet. Det kommer även att hållas strykutbildningar för den som vill testa på jobbet och lära sig mer om hur man tar hand om ett hem.

Järvaveckan startades för att minska avståndet mellan folk och folkvalda och sätta fokus på bland annat ökad mångfald och integration på svensk arbetsmarknad. Syftet är att skapa dynamiska möten mellan företag, organisationer, politiker och medborgare, och därigenom skapa ett större samhällsengagemang. En plats för alla som bryr sig om vart Sverige är på väg.

- Vi bryr oss och vill vara med och bidra till en mer öppen och inkluderande arbetsmarknad. På Hemfrid kan du få ett första jobb och även ett andra språk då vi erbjuder språkutbildningar för våra medarbetare, säger Frida Koff.

Programpunkter:

Onsdag – söndag kl 14-21, Tältplats D08

Träffa Hemfrids rekryterare och medarbetare för att se vilka karriärmöjligheter som finns och ställa frågor kring hur det är att jobba med tjänster i hemmet.

Onsdag – fredag kl 17-19, Tältplats D08

Strykutbildning tillsammans med Hemfridare som håller i Hemfrids strykkurser.

För mer information kontakta gärna:

Frida Koff, kommunikations- och hållbarhetschef, 0704-45 37 00, frida.koff@hemfrid.se

Hemfrid är Sveriges första och största leverantör av hushållsnära tjänster och vill vara branschens bästa arbetsgivare. Hemfrids ca 2 000 medarbetare från hela världen underlättar vardagen för familjer i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Västerås och Helsingborg. Vi vill att fler tar hjälp för att få ihop sitt livspussel.