Hemfrids grundare - Sveriges tredje mäktigaste kvinnliga entreprenör enligt Veckans Affärer

Igår kväll publicerade tidningen Veckans Affärer listan på näringslivets 125 mäktigaste kvinnor 2017. Hemfrids grundare, Monica Lindstedt, hamnade på tredje plats på listan över de mäktigaste entreprenörerna.

Det är nittonde året i rad som Veckans Affärer kartlägger näringslivets mäktigaste kvinnor och pris delas ut i åtta olika kategorier. Utöver huvudkategorin näringslivets mäktigaste kvinna får även mäktigaste börs-vd, direktör, ägare, styrelseledamot, entreprenör, digitalist och opinionsbildare utmärkelser.

Monica Lindstedt hamnade på tredje plats i kategorin Sveriges mäktigaste entreprenör med motiveringen: När kombinationen karriär och barn inte gav tid över att ta hand om hemmet tog hon saker i egna händer och startade Hemfrid. Nu är hon pionjär inom hushållsnära tjänster och en av hjärnorna bakom rut-avdraget.

- Det är oerhört hedrande att komma på tredje plats med så många andra framgångsrika och inspirerande kvinnliga entreprenörer. När jag tittar på alla nomineringar i kategorin så ser jag ljust på framtiden. Jag är övertygad om att vi kommer att få se många nya spännande områden inom näringslivet framöver där kvinnor kommer vara bland de främsta pionjärerna, säger Monica Lindstedt grundare och styrelseordförande Hemfrid

Vann i kategorin Sveriges mäktigaste entreprenör gjorde Barbara Bergström som startat Internationella Engelska Skolan. På andra plats kom Ida Backlund grundare till Rapunzel of Sweden.

Läs mer om Sveriges mäktigaste kvinnor och entreprenörer 2017

För mer information, kontakta gärna:

Frida Koff, kommunikations- och hållbarhetschef Hemfrid, 0704-45 37 00, frida.koff@hemfrid.se

Monica Lindstedt, grundare och styrelseordförande Hemfrid, 0704-25 15 50, monica.lindstedt@hemfrid.se

Hemfrid är Sveriges första och största leverantör av hushållsnära tjänster och vill vara branschens bästa arbetsgivare. Hemfrids 2 000 medarbetare från hela världen underlättar vardagen för familjer i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Västerås och Helsingborg. Vi vill att fler tar hjälp för att få ihop sitt livspussel.