Hertz och Preem utökar samarbetet med fyra nya stationer

Hertz Biluthyrning och Preem utökar sitt samarbete. Under hösten öppnar fyra nya Preemstationer – i Barkarby, Hörby, Karlskrona och Åkersberga. Samtliga med möjlighet att hyra såväl personbilar som transportfordon.

Hertz Biluthyrning fortsätter att utveckla sitt nätverk av uthyrningskontor tillsammans med samarbetspartnern Preem. Under oktober och november öppnar Preem i Barkarby, Hörby, Karlskrona (Blå port) och Åkersberga för uthyrning av bilar från Hertz.

– Vi strävar hela tiden efter att öka tillgängligheten för våra kunder. Samarbetet med Preem innebär att vi stärker vår närvaro lokalt på mycket intressanta platser, säger Anders Tärnell, marknadschef på Hertz.

Samtliga kontor erbjuder uthyrning av såväl personbilar som transportfordon. Sedan tidigare är det möjligt att hyra Hertzbilar hos Preem i Bollnäs, Edsbyn, Göteborg (Jaegersdorffsplatsen), Lidingö, Malmö (Rosengård), Nacka, Norrtälje, Helsingborg (Gustav Adolfsgatan), Hägersten, Globen, Laholm och Umeå (Vallmovägen och Östra kyrkogatan).

För mer information, se www.hertz.se.

Anders Tärnell, marknadschef, Hertz, telefon: 08-657 30 02, 0708-52 99 24,
anders.tarnell@hertz.se