HiKOKI MULTI VOLT – full kraft utan sladd!

HiKOKI satsar stort på att ge proffsanvändaren mobilitet på arbetsplatsen och en sladdlös arbetsdag. Det görs genom nya 36V MULTI VOLT verktyg och 36V batterier, som har samma storlek och vikt som dagens 18V batterier.
Det innebär att proffsanvändaren inte längre har behov att använda eldrivna verktyg – även för jobb som kräver mycket kraft.

Samma storlek - mer kraft.
HiKOKIs revolutionerande 36V batterisystem MULTI VOLT släpps nu på den svenska marknaden.

När det gäller kompatibilitet är de nya MULTI VOLT-batterierna från HiKOKI unika i branschen. MULTI VOLT är en helt ny teknik som kan användas i alla HiKOKIs verktyg, oavsett om det är 18V eller 36V.

En intelligent anslutningsteknik gör det möjligt för batteriet att upptäcka om det används i en 18 Volt- eller 36V-maskin och justerar automatiskt spänningen, 5,0Ah för 18V och 2,5Ah för 36V.

Med ett MULTI VOLT-batteri i en maskin på 36V får du dubbelt så mycket kraft, utan att batteriet eller maskinen blir större eller tyngre.

Med samma låga vikt och storlek som 18V, hög prestanda och flexibilitet, 1500 laddcykler och tre års garanti kommer den revolutionerande batteritekniken från HiKOKI att sätta nya standarder för sladdlös frihet och mobilitet.

Nu är inte sladdlös samma sak som kraftlös.
De nya 36V maskinerna har samma storlek, vikt och ergonomi som motsvarande 18V. I jämförelse med nuvarande 18V-maskiner är 36V-maskinerna också upp till 110 procent snabbare med MULTI VOLT-batteri, beroende på maskintyp.

De är också dubbelt så starka, mycket effektivare och har mycket hög tålighet mot överbelastning.

Tack vare ett integrerat kylsystem värms batteriet upp långsammare vilket har en positiv effekt på batteriets kapacitet och livslängd, då det kan leverera full effekt över en längre tid. Med den nya medföljande laddaren (UC18YSL3) laddas MULTI VOLT-batteriet fullt på endast 32 minuter. Laddaren kan även användas till de tidigare 18V slide-batterier.

Otyglad kraft.
Med de nya 36V batterimaskinerna kan proffsanvändaren göra de tuffaste jobben lite snabbare och effektivare, även i de svåraste materialen, eftersom styrkan är som ett 230V nätdrivet verktyg. MULTI VOLT ger dig full kraft utan sladd.

Bortsett från MULTI VOLT-batterierna, är de nya maskinerna också utrustade med kraftfulla och hållbara kolborstfria motorer.

HiKOKIs 36V sortiment breddas succesivt för att bli en heltäckande plattform för de flesta av proffsanvändarens alla applikationer och jobb. Med MULTI VOLT-batteriet har HiKOKI utvecklat en teknik som inte bara ger användaren hög prestanda men också full flexibilitet.

Först ut på den svenska marknaden släpper nu HiKOKI 8 st verktyg.
Redan under vintern 2018/2019 lanserar HiKOKI fler kompletterade produkter i sortimentet MULTI VOLT.

För ytterligare information, besök Hitachis hemsida eller kontakta:
VD Magnus Nilsson
Produktchef Måns Hermelin.

Tryggt köp – maskin, batteri och laddare omfattas av HiKOKIs 3-årsgaranti. Denna gäller direkt från inköpsdatum och utan krav på registrering. Verktygen finns för omgående leverans.