24 timmars kreativitet på Högskolan

Den 14 november är det dags igen för Uppdrag 24 på Högskolan i Skövde. Uppdrag 24 är en utmaning där studenterna har möjlighet att testa sina kunskaper i verkligheten på riktiga uppdrag som kommer från näringslivet och kommunerna i regionen. Intresset har varit mycket stort både från studenter och uppdragsgivare, med 8 uppgiftslämnare och över 40 deltagande studenter, vilket är ett nytt rekord för tävlingen. Lösa en uppgift På 24 timmar ska studenterna i grupper om 3-6 personer lösa en specifik uppgift och presentera sin lösning för företaget i fråga. Uppdragen kan vara av varierande slag och har hittills handlat om allt från framtagande av logotyper och grafisk profil till tillverkningstekniska och logistiska lösningar. Synliggöra kompetens Syftet med Uppdrag 24 är att synliggöra den kompetens som finns på Högskolan för det lokala näringslivet i Skaraborg. Uppdragen är inom områdena design, ekonomi, logistik och produktionsflöde. Studenterna levererar en problemlösning eller ett förslag beroende på uppdragets omfattning och villkor. Tävlingen går ut på att gruppen ska leverera ett resultat som företagen kan ta med sig och använda i verkligheten. Tid: Tisdagen den 14 november. Start: klockan 14.30, redovisning onsdagen den 15 november klockan 15.15 Plats: Högskolan i Skövde, Hus G, sal G110 Representanter för press och övrig media hälsas välkomna till veckan som arrangeras av Startblocket vid Högskolan i Skövde.