​Designingenjörer visar upp sina examensarbeten

I sina examensarbeten ges studenter från Designingenjörsprogrammet möjlighet att visa upp vad de har lärt sig under sina tre studieår vid Högskolan i Skövde. På onsdag den 27 maj arrangeras en utställning i Portalen där resultaten av deras arbeten kommer presenteras.

Under våren har det varit tre grupper från programmet som har gjort examensarbeten. Alla projekt har utförts i samverkan med ett företag och resultaten visar på stor variation och kunnande.

- Ett arbete har handlat om att utveckla en process. En annan grupp har arbetat med att utveckla en produkt med fokus på funktion och det tredje projektet har utvecklat en produkt med fokus på design och upplevelse, förklarar Matilda Kälström, student vid Designingenjörsprogrammet.

Resultatet av dessa examensarbeten kommer visas upp genom fysiska prototypmodeller, CAD-modeller, bildspel och folders.

Plats: Hus Portalens entré, Högskolan i Skövde
Tid: Onsdag den 27 maj, klockan 11.00-15.00

För mer information kontakta:
Matilda Kälström
Designingenjörsprogrammet
c12matka@student.his.se

Lina Eklundh Svensson
lina.eklund.svensson@his.se

Högskolan i Skövde är en liten och modern högskola med högaktuella utbildningar och samhällsnyttig forskning. Vi utgår från verkligheten i dagens behov och morgondagens utmaningar. Våra studenter får förutsättningarna för att lyckas med sina studier och mål genom att vi gärna tänker nytt, är öppna för strategiska samarbeten med omvärlden och tar väl hand om våra studenter.