Dreamlords ångar vidare

För en vecka sedan lanserade spelföretaget Lockpick Entertainment, som består av tidigare studenter från Högskolan i Skövde, sitt nya onlinedataspel Dreamlords. - Lanseringen förlöpte väl och spelet fungerar bra. Vi har fått jättemycket feedback från spelarna och dem gillar att det är ett helt nytt spel, säger David Rosén chef för Lockpick. Spelet har fått väldigt mycket uppmärksamhet i media, både lokalt och nationellt. – Just nu håller spelrecensenterna på och testar spelet. Marsnumret har redan gått i tryck så omdömena kommer i april, berättar David. Än så länge har det inte uppkommit några stora problem med spelet. – Det har krånglat lite ihop med nya operativsystemet, Vista, men har man alla nya drivrutiner installerade funkar det utmärkt, fortsätter han. Kurvan går uppåt Än så länge vill inte David gå ut med de exakta siffrorna hur lanseringen gått men han är mycket positiv i sina ordalag när han pratar om spelet. – Det faller in nya spelare varje dag och kurvan går stadigt uppåt och det kommer den säkerligen att göra framöver också, förklarar David. På olika forum och hemsidor för onlinespel på webben har Dreamlords fått bra betyg av spelarna. - Vi har fått betyget 8,1 av 10 och ligger 0,1 poäng efter storspelet World of Warcraft, det är ju faktiskt enormt kul, jublar han. Ingen semester De tidigare studenterna på företaget jobbar vidare med spelet som hela tiden måste utvecklas och underhållas för att spelarna ska trivas. Så det är inte så att ni har kunnat ta semester nu? – Nej, verkligen inte. Vi jobbar på som vanligt även om det känns mycket skönt att det är igång nu, skrattar David.