Ex-jobbmässa och inspirationskväll på Högskolan

Den åttonde november anordnas ExjobbExpo på Högskolan i Skövde. Detta är en mässa där studenterna ges en möjlighet att få träffa och diskutera möjliga exjobbsförslag med olika företag, kommuner och organisationer. Dagen är också fylld med andra aktiviteter som seminarium och inspirationsföreläsning av Dogge Doggelito. Företag, kommuner och organisationer erbjuds under onsdagen ett seminarium och en mässa kring examensarbeten på Högskolan, ExjobbExpo. På mässan kan företagen träffa studenter som är på väg att planera sina examensarbeten och projektarbeten. Mässan arrangeras av Framtidstorget vid Högskolan i Skövde. Seminarium ExjobbExpo börjar med ett seminarium för företagen, kommunerna och organisationerna där ämnet, "Examensarbete - vinst för alla parter?", tas upp. Högskolans rektor medverkar samt företag som berättar om sina erfarenheter med studentsamverkan inom examensarbete. Mässan drar igång Efter seminariet drar mässan igång och studenter kommer för att besöka montrarna och diskutera med deltagarna kring tänkta ex-jobb. Ett urval av dem som kommer delta i mässan är; Volvo Powertrain, Volvo Information Technology, Colossai Studios, Balthazar, Metsä Tissue, Saab Microwave System, Götene Kommun och Ung Företagsamhet sam många fler. Inspirationskväll med Dogge Kvällen avslutas med en inspirationsföreläsning som hålls av allkonstnären Dogge Doggelito. Dogge är inbjuden av Startblocket vid Högskolan för att berätta kring entreprenörskap och om att ta tag i sina idéer. ExjobbExpo-mässa: Tid: 8 november, klockan 14.15 – 15.30 Plats: Högskolan i Skövde, Hus D Seminarium: Tid: 8 november, klockan 14.15 – 15.30 Plats: Högskolan i Skövde, Hus D, sal D106 Inspirationskväll med Dogge: Tid: 8 november, klockan 17.30-18.30 Plats: Högskolan i Skövde, Hus D, sal D105