Från student till chefsposition på Paroc

Jonas Svefors, Sverigechef på Paroc Byggisolering, tog examen från internationella ekonomprogrammet vid Högskolan i Skövde 1998 – imorgon kommer han själv att gästföreläsa för studenter som går ekonomprogrammet.

- Det känns spännande och inspirerande att som gammal student på Högskolan i Skövde få ge tillbaka lite från mina erfarenheter. Från vår sida i näringslivet är det ett utmärkt sätt att prata om hur vår verklighet ser ut och få kontakt med studenter, säger Jonas Svefors.

Världen som arbetsplats
Jonas Svefors är idag Sverigechef på försäljnings- och marknadsdivisionen på Paroc.  Han jobbar i Skövde som är Parocs Skandinaviska huvudkontor, men har haft i många år haft världen som arbetsplats. I sin föreläsning kommer han berätta hur företag bearbetar den professionella marknaden och hur man jobbar med etableringsprocesser på nya globala marknader.

Möta näringslivet
Studenter vid Högskolan i Skövde får under sina studieår möta näringslivet på många olika sätt och gästföreläsare är ett viktigt inslag i undervisningen.

- Vi ser det som oerhört värdefullt att våra studenter får möta människor som jobbar i näringslivet! Det är mycket viktigt för våra studenter att de få höra hur man kan använda de teoretiska kunskaperna i ”vekligheten”.  Det är givetvis extra roligt när en före detta student ställer upp, säger Negra Pasalic som är ansvarig för ekonomprogrammet vid Högskolan i Skövde.

Jonas Svefors föreläser 7 mars kl.1315 på Högskolan i Skövde.
Plats: G huset sal G110.
Media är välkommen att träffa Jonas Svefors tillsammans med studenter kl.1400.

Högskolan i Skövde är en liten och modern högskola med högaktuella utbildningar och samhällsnyttig forskning. Vi utgår från verkligheten i dagens behov och morgondagens utmaningar. Våra studenter får förutsättningarna för att lyckas med sina studier och mål genom att vi gärna tänker nytt, är öppna för strategiska samarbeten med omvärlden och tar väl hand om våra studenter.