Hälsans dag 2008 på Högskolan i Skövde

För sjätte året i rad arrangeras Hälsans dag på Högskolan i Skövde onsdagen den 3 september. Det är en mässa med hälsa och friskvård i fokus som arrangeras för studenter och personal. Förhoppningen med dagen är att besökarna ska inspireras till ett friskare och mer aktivt liv.

Klockan 9.30-13.30 är alla på Högskolan välkomna till hus G för att besöka de 19 utställarna som deltar under dagen. Utställarna finns där för att visa upp och berätta om sina verksamheter och svara på frågor kring olika aspekter av hälsa. Man kan göra en gratis tandvårdsundersökning i Folktandvårdens husbil, testa sina frukostvanor, få hälsotips, gratis frukt och kondomer, få prova på-biljetter och rabatter på träningsställen m.m.

Medverkande under Hälsans dag 2008 är: Friskis och Svettis, Feelgood, Folktandvården, Skövde kommun, Apoteket Lejonet, IFK Skövde, IOGT-NTO, Coloseum Kickboxing, Nautilus, Akademibokhandeln, Skövde KIK, Candanza, Smittskyddsenheten, Ungdomsmottagningen, Studieförbundet Vuxenskolan, Kyrkan i Högskolan, Studentkårens Idrottsförening (HIFS), Studentskyddsombuden, Folkhälsoenheten vid institutionen för vård och natur, Studenthälsan och Student i Fokus.

Arrangörer är Studentkåren, Studenthälsan, Högskolans personalavdelning och Studentkårens Idrottsförening (HIFS).

För frågor eller kontakt under dagen, välkommen att kontakta Karin Melin, Studentkåren, 0707-100 247 eller Petra Ståhlman Bäckström, Studentkåren, 0500-44 87 82.