Högskolan ansöker om civilekonomexamen

Högskolan i Skövde har ansökt till Högskoleverket om rättighet att utfärda civilekonomexamen. Om rättigheter erhålls kommer Högskolans ekonomprogram, som från och med hösten 2007 är fyraårigt, att leda till denna examen. Rättighet att utfärda kandidat- och magisterexamen i ämnena företagsekonomi och nationalekonomi finns redan idag. Civilekonomexamen är en yrkesexamen på avancerad nivå i den nya utbildnings- och examensstruktur som införs juli 2007. För att få utfärda denna examen måste samtliga lärosäten ansöka om examensrätt hos Högskoleverket. Mer information om ansökan kan lämnas av Mikael Cäker, ämnesföreträdare för företagsekonomi. Ansökan om civilekonomexamen (pdf.182kb) http://www.his.se/upload/53410/ansokan%20civekratt%203.pdf