Pressinbjudan: Hårt tryck på PKC- utbildningar trots uppgång i industrin

Långsamt börjar tillverkningsindustrin i Skaraborgsområdet att återhämta sig efter lågkonjunkturen. Men trycket på de produktionstekniska utbildningar som Högskolan i Skövde arrangerar tillsammans med IDC-West Sweden avtar inte. Nu startar Höstens utbildningar.

När finanskrisens konsekvenser slog till mot Skaraborgs tillverkningsindustri hösten 2008 skapades Produktionskompetens-centrum (PKC). Idén var att ge företag möjligheten att kompetensutveckla sin personal i väntan på att ekonomin skulle återhämta sig. PKC organiseras av IDC-West Sweden och Högskolan i Skövde.

Nu upplever allt fler företag i regionen ljusare tider. Trots detta verkar inte behovet av kompetensutveckling hos företagen avta. När höstens PKC-utbildningar nu drar igång är de i princip fullbokade.

Massmedia har möjlighet att följa starten på höstens PKC-utbildningar, prata med lärare och elever samt vara med på det första praktiska lektionspasset. Under lektionen ska eleverna lösa ett antal produktionstekniska problem som visualiseras med hjälp av tekniklego.

Pressinbjudan: Start av höstens PKC-kurser
Datum: den 29 september 2009
Tid: 13:30
Plats: Högskolan i Skövde, Hus G, samling vid receptionen på plan 1.

Kontaktpersoner:
Magnus Holm: Högskolan i Skövde 0500 – 44 85 51