PRESSINBJUDAN: Lysande installation när Drivhuset Skaraborg invigs

Måndag 18 januari lanseras Drivhuset Skaraborg genom en lysande och kreativ installation på Högskolan i Skövdes campus.

Drivhuset är Sveriges starkaste varumärke när det gäller att stimulera entreprenörskap bland studenter. Drivhuset har elva lokalkontor i hela landet och har genom åren bidragit till att mer än 2 500 företag har startats av studenter. Nu erbjuder Drivhuset sina resurser till Skaraborgs studenter. Måndag den 18 januari lanseras Drivhuset Skaraborg genom en kreativ installation på Högskolan i Skövdes campus.

Drivhuset Skaraborgs verksamhet riktar sig till studenter vid Högskolan i Skövde, Sveriges lantbruksuniversitet och Biologiska yrkesskolan i Skara, Lidköping Högskola OnLine samt de studenter som studerar i Mariestad vid Göteborgs Universitets Institution för kulturvård.

Stiftelsen Drivhuset Skaraborg är bildad av studentkårerna vid Högskolan i Skövde och SLU i Skara, IDC West Sweden, Agroväst Livsmedel AB och Gothia Innovation AB. Finansiärer är bland andra Västra Götalandsregionen, Tillväxtverket, Sparbanksstiftelserna och de medverkande lärosätena.

Välkommen att bevaka lanseringen av Drivhuset Skaraborg
Tid: Måndag 18/1, kl 8.00-17.00 (med fördel tidigt på morgonen eller mot slutet av eftermiddagen då installationen gör sig bäst på bild.)
Plats: Högskolan Skövde (gräsmattan mellan Högskolans reception och Götasalen)
Mer information: Kontakta Drivhuset Skaraborgs verksamhetsledare Richard Andersson tel. 070-3249737 eller e-post richard.andersson@drivhuset.se. Mer information finns även på  www.drivhuset.se