Visste du att… Nu planeras Skövdekalas

Skövde är en smältdegel där global industri möter lokal innovation. Ett ställe där eliten bland kompositörer verkar och skapar. Kanske någonting som många inte känner till. Att ge bästa möjliga välkomnande och berätta om alla de fantastiska saker som Skövde och dess närområde har att erbjuda. Det är målet och temat på det stora välkomstkalas som planeras för alla studenter och soldater som anländer till hösten.

Välkomnandet går under namnet Nukalaset och är ett kalasinramat arrangemang i ett samarbete mellan Next Skövde Destinationsutveckling AB, Skövde kommun, Försvarsmakten och Högskolan i Skövde.

Samlas i Arenan
Förra året lanserades Nukalaset för första gången och utvärderingar visade att välkomnandet uppskattades mycket, så i år kör man med samma koncept. Den 28 augusti är det dags för nära 1500 studenter och soldater att gemensamt samlas i Arena Skövde och välkomnas utifrån temat ”Visste du att…”.

Den fantastiska staden
I arbetet med presentera Skövde insåg arbetsgruppen, bestående av representanter från samarbetspartnerna, att Skövdes alla guldklimpar inte alltid kommer fram, det är knappt så att de redan boende i staden vet allt det fina som finns att uppleva och ta del av. Nu ska den fantastiska staden Skövde avtäckas och lanseras i all sin prakt för de nya soldaterna och studenterna samt hjälpa dem veta mer om sin nya plats.

För mer information:
Lisa Lindgren
Projektledare, varumärket Skövde, Skövde kommun

Per Ekberg
VD, Next Skövde Destinationsutveckling AB

Högskolan i Skövde är en liten och modern högskola med högaktuella utbildningar och samhällsnyttig forskning. Vi utgår från verkligheten i dagens behov och morgondagens utmaningar. Våra studenter får förutsättningarna för att lyckas med sina studier och mål genom att vi gärna tänker nytt, är öppna för strategiska samarbeten med omvärlden och tar väl hand om våra studenter.