Här är Hiv-Sveriges nya logga!

Här är Hiv-Sveriges nya logga!

I januari 2015 lanserade Hiv-Sverige äntligen sin nya logga. Den nya logotypen har likheter med den gamla för att bevara igenkänning. Nytt är typsnittet som har används och framförallt det röda bandet till vänster om namnet som är speciellt framtaget för Hiv-Sverige. Logotypen är utformat av byrån Jais grafiskform tillsammans med Hiv-Sveriges styrelse och medlemsföreningar, framförallt Positiva Gruppen Väst som varit drivande i arbetet.

Det var viktigt at ta fram ny logga som kommunicerar vad vi står för, vilka vi är idag och varför vi finns. Detta är också en del i organisationens 25 åriga utveckling som symboliserar hur långt vi har kommit och de utmaningar som vi har kvar.

Christina Franzén
Ordförande Hiv-Sverige