Häng med vår guide till Malmös allra bästa utegym!

Malmös bästa utegym

För de som tillhör den skara som ogillar att springa, cykla och träna i kyla, har vi nu äntligen nått ljusare tider. Det här inlägget kommer guida er till Malmös bästa utegym. Häng med!

1. Beijers Park

I Beijers park återfinns ett utegym som vänder sig främst till vuxna och äldre. I den grönskande (snart) parken hittar du redskapen som behövs för att träna ben, armar, rygg och balans med mera.

2. Rörsjöparken

Mitt i centrala Malmö i Rörsjöparken hittar man ett gulligt litet utegym. För den som gillar att stanna i stan är det här lilla utegymmet perfekt. Här kan man bland annat träna upphopp och/eller chins!

3. Scaniaparken

I Scaniaparken i Västra Hamnen hittar du Bollen, Barren och Bron, vackra skulpturer med fler syften än ett! I Utegymmet finns beskrivningar på övningar du kan göra på de olika skulpturerna. Ett roligt och lite annorlunda utegym om du frågar oss. Varför inte köra ett pass och runda av med ett härligt dopp i det närliggande havet? En klar sommarfavorit!

4. Pildammsparken

Mitt i centrala Malmö hittar man Pildammsparken och dess två utegym! Skogens utegym samt gamla vattentornets utegym är båda välutrustade utegym med stor variation på redskap. Här springer man med fördel runt Pildammen och stannar till för lite övningar i utegymmen på vägen.

Du hittar gamla vattentornets utegym här: KARTA
Du hittar skogens utegym här: KARTA

5. Bulltofta utegym

I norra Malmö hittar man Bulltofta rekreationsområde med tillhörande utegym. Här hittar man ett välutvecklat gym med många möjligheter till riktigt bra träning i utomhusmiljö. Här utvecklar du styrka, rörlighet, balans och koordination i ett modernt utegym. I direkt anslutning ligger Bulltoftas motionscenter med möjlighet att boka bland annat tennisbanor eller basketplaner. Gillar man att löpa gör man det gärna i de motionsspår som finns tillgängliga i området.