Hogia 35 år med 50/50

Hogia har arbetat efter principen 50/50 mellan män och kvinnor i trettiofem år. Jämn fördelning mellan könen har eftersträvats och det unika är att man lyckats, i trettiofem år!

Hogiagruppen har sedan starten 1980 haft en medveten strävan att vara lika många kvinnor som män i företaget. På ledningsnivå, chefsnivå såväl som bland medarbetarna, arbetar man efter samma princip. Inte för att man måste, utan för att det blir roligare på jobbet så. Trettiofem år senare kan man konstatera att man lyckats, inte bara att behålla principen utan att integrera den till att bli en naturlig del av företagskulturen. Statistiken genom åren talar sitt tydliga språk, två horisontala streck som löper parallellt med varandra genom trettiofem års verksamhet!

- Vi har förmånen att ha många kvinnor som söker sig till vår verksamhet, säger Hanne Stolt Wannebo, HR-chef för Hogia. Den jämna könsfördelningen ger även positiva effekter på lönenivåerna inom bolaget. Framtida mål blir att bibehålla det positiva resultatet av vårt arbete samtidigt som bolaget och dess verksamheter växer och utvecklas. Det finns alltid mer att göra avslutar Hanne Stolt Wannebo.

Kontaktperson:
Hanne Stolt Wannebo, HR-chef
Tfn: 0303-666 04
Mail: hanne.stolt-wannebo@hogia.se

Emma Soovik, kommunikationschef
Mail: emma.soovik@hogia.se

• hållbar it

Hogia-gruppen består av 27 bolag i Norden och Storbritannien med sammanlagt 560 medarbetare. Med programvaror som gemensam nämnare bedriver Hogia-gruppen i dag verksamhet inom tre områden: ekonomi- och affärssystem, personaladministrativa system och transportsystem. Välkommen att läsa mer på www.hogia.se.