Hogia en av finalisterna till Womentor-priset 2015

Womentor-priset delas årligen ut för att uppmärksamma initiativ inom IT- och telekombranschen som bidrar till att öka andelen kvinnor på ledande positioner. Hogia är en av tre finalister till Womentor-priset 2015 i kategorin företag/organisation.

– Det är jätteroligt att vara bland de nominerade. Ända sedan starten 1980 har vi haft lika många män som kvinnor bland våra anställda. Det som jag tror är unikt är att vi arbetar med fokusering istället för kvotering. Vi har fokuserat på småskalighet, möjligheten att kunna ta ansvar och en övertygelse om att det är roligare att jobba när man är lika många män som kvinnor. Allt detta hänger ihop och har gjort att vi lyckats med en jämn könsfördelning utan att kvotera, säger Hanne Stolt Wannebo, HR-chef på Hogia.

Bakom priset står IT&Telekomföretagen i samarbete med Computer Sweden. Det började delas ut 2012 och 2015 års pris delas ut i samband med IT&Telekomdagen den 4 november.