Nu finns Hogias reseräkningstjänst för SEB:s kunder

Hogiakunder med SEB Corporate-kort kan nu göra sina reseräkningar elektroniskt, helt utan pappersarbete.

– Vi lanserade Hogia Credit Card Services för Eurocard förra året. Många företag har anslutit sig till tjänsten sedan dess. Flera av dem har kunnat halvera sina kostnader för arbetet med reseräkningar, säger Thor Johnsson, partneransvarig på Hogia Business Products, säger Thor Johnsson, partneransvarig på Hogia Business Products.

I dag lanserar Hogia molntjänsten för SEB:s företagskort.

– Vi ser fram emot samarbetet med Hogia, som kommer skapa stort mervärde för våra kunder. Eftersom Hogia är en av marknadens främsta aktörer inom löne- och ekonomisystem har vi redan idag många gemensamma kunder som nu kan ta del av den här unika tjänsten, säger Carl von Essen, försäljningsansvarig på SEB Corporate.

­– Vi tar bort allt pappersarbete kring reseräkningar, vilket är bra för miljön. Vårt mål är att i framtiden kunna erbjuda tjänsten till alla våra kunder som hanterar reseräkningar, oavsett typ av kort. Att bidra så långt det går till en hållbar utveckling är något som är mycket viktigt för Hogia. Vi satsar stort och brett på Hållbar IT, säger Thor Johnsson.

Hogia Credit Card Services är kopplat till reseräkningsprogrammet Hogia Travel, dit alla korttransaktioner importeras elektroniskt. Den manuella hanteringen försvinner, vilket sparar tid och minimerar risken för fel. Vid tjänsteresor utomlands importeras transaktionerna i rätt valutakurs. Det innebär att företaget också får kontroll på de små summorna, som växer sig större på sikt.

För mer information kontakta:

Thor Johnsson, partneransvarig, Hogia Business Products, tel. 0303-688 91,
e-post: thor.johnsson@hogia.se