Slipp extraarbete med unik lösning från Hogia och Eurocard

Hogia lanserar nu Credit Card Services, en unik molnlösning för import av korttransaktioner från Eurocard. Lösningen innebär att den anställde enkelt kan redovisa sina utlägg och få bättre kontroll över sitt kort. Samtidigt halverar företaget sina kostnader för arbetet med reseräkningar.

Hogia Credit Card Services är ett tillägg till reseräkningsprogrammet Hogia Travel. Samarbetet mellan Hogia och Eurocard gör det möjligt att enkelt importera alla korttransaktioner till Hogia Travel. Kopplingen gör överföringen snabb och säker ­– både för företaget och för den anställde.

– Genom att använda Hogia Travel och Credit Card Services, så halverar dessutom företaget sina kostnader för arbetet med reseräkningar, säger Thor Johnson, partneransvarig på Hogia Business Products.

Har företaget utlandsresor importeras transaktionerna alltid i rätt valutakurs. På så sätt ökar kontrollen ytterligare, även över de mindre summorna som kan ha stor betydelse på sikt.

– Vi ser fram emot samarbetet med Eurocard, där vi genom smarta integrationer underlättar för våra kunder. Samtidigt bidrar vi till minskad pappersanvändning, något som är viktigt för Hogia, säger Kristina Åström, bolagschef på Hogia Business Products.

– Hogia är en av marknadens främsta aktörer vad gäller löne- och ekonomisystem. Där har vi redan i dag flera gemensamma kunder. Samarbetet med Hogia skapar mervärde för både nya och befintliga kunder. Vi är glada över att Hogia har valt att ta fram en standardlösning för import av transaktioner från Eurocard, säger Richard Hammarstedt, Account Manager på Eurocard.

För mer information kontakta:
Thor Johnsson, partneransvarig, Hogia Business Products, tel. 0303–688 91, thor.johnsson@hogia.se

Kristina Åström, bolagschef, Hogia Business Products, tel. 0303–72 60 03, kristina.astrom@hogia.se

Richard Hammarstedt, Account Manager, EurocardAB, tel. 08–14 67 86, richard.hammarstedt@eurocard.se

• personal och lön

Hogia Business Products är ett av Hogia-gruppens största produktbolag för ekonomi- och personaladministrativa produkter. Hogia-gruppen består av cirka 25 bolag med sammanlagt 530 anställda. Med programvaror som gemensam nämnare bedriver Hogia-gruppen i dag verksamhet inom tre områden: ekonomi- och affärssystem, personaladministrativa system och transportsystem.

Eurocard är nordens ledande leverantör av betal- och kreditkort. Eurocard verkar för att företag och privatpersoner ska kunna genomföra betalningar på ett sätt som är säkert, effektivt och ger maximal kontroll. I dagsläget kan Eurocards kunder använda sina kort på över 30 miljoner inköpsställen och i 900 000 bankautomater världen över.