Peter Hencz, ny VD på Holistic från 1 januari 2017

Peter Hencz tar över som VD på Holistic

Peter Hencz har utsetts till ny VD på Holistic Sweden AB. Han tillträder tjänsten den 1 januari 2017 och i samband med det tar Bertil Wosk, nuvarande VD, grundare och ägare, en ny roll i företaget.

Bertil Wosk kommer fortsatt ha en nyckelroll som företagets styrelseordförande. Han kommer även att ha ett stort engagemang och vara delaktig i strategier kring viktiga områden som produktutveckling och utbildningar, men han släpper nu den operativa rollen helt.

”Jag är mycket glad över att Peter Hencz nu går in i VD-rollen. Efter 1,5 år som vice VD känner han företaget mycket väl och han har förmågan att leda företaget in i framtiden. Han är en stor tillgång med sin gedigna erfarenhet och tydliga känsla för hur Holistic ska utvecklas framöver. Hans förståelse för Holistics vision och drivna engagemang gör honom till en given ledare i ett lag med god framtidstro och stort hjärta. Jag känner mig trygg och förväntansfull inför framtiden”, säger Bertil Wosk.

Holistic är ett svenskt kunskapsföretag som utvecklar och säljer rena kosttillskott och superfoods. Företaget har god tillväxt och har vid fyra tillfällen blivit utsett till Gasellföretag av Dagens Industri och två gånger korats till årets Superförtag av Veckans Affärer. Som en av de ledande aktörerna i branschen är målet inställt på att utvecklas i ett ännu större perspektiv.

”Alla som känner Bertil Wosk vet att han är en unik person. Hans vision att skapa en friskare och mer kärleksfull värld präglar hela vår företagskultur. Jag är stolt över att få arbeta i denna miljö och föra det arvet vidare tillsammans med våra fantastiska medarbetare, att utveckla Holistic med sitt starka varumärke och unika position”, säger Peter Hencz. ”Jag ser fram emot rollen som VD för ett företag som ligger i framkant både vad gäller produkter och utbildningar i hälsobranschen.”

För mer information:

Anna Fransson