Produktnyhet – Nu lanseras Holistic UltraTarm mot förstoppning och trög mage

Pressmeddelande   •   Okt 03, 2016 01:00 CEST

I Sverige räknar man med att hälften av alla kvinnor och var fjärde man någon gång drabbas av förstoppning. Optimalt är att tömma tarmen 1–3 gånger om dagen. Om man inte tömmer tarmen börjar maten i tarmarna att jäsa och ruttna, vilket kan irritera tarmen eller påverka den viktiga tarmfloran negativt. Många laxerande preparat kan verka vanebildande eller innehålla örter som irriterar tarmen. Med bakgrund av detta lanseras nu kosttillskottet Holistic UltraTarm som är milt och effektivt.

"Holistic UltraTarm hjälper vid förstoppning och trög tarm. Den kan användas av dem som upplever tillfälliga problem, till exempel vid resa, och av dem som har brottats med trög tarm under en längre tid. Den är inte vanebildande och kan användas regelbundet," säger Jenny Persson, produktutvecklare på Holistic.

Så fungerar Holistic UltraTarm

Holistic UltraTarm innehåller magnesium i formen magnesiumoxider som har en låg biotillgänglighet. Detta innebär att magnesiumoxiderna till stor del passerar tarmen utan att tas upp av kroppen. I stället håller magnesiumoxiderna kvar vatten i tarmen, vilket ökar volymen på tarminnehållet och gör det lösare. Båda dessa saker underlättar för kroppen att ha en naturlig tarmtömning utan att verka vanebildande.

Rekommenderat pris: 299 kr.

Distribution

Holistic UltraTarm finns hos terapeuter, i hälsofackhandeln och på nätet.

För mer information om Holistic UltraTarm, klicka här.

För mer information om Holistic, följ oss på:

Holistic bloggen

Kommentarer (0)