House of Lola nominerade till Årets komet på Enköpings Företagargala 2014

Den 22 mars äger Enköpings Företagargala 2014 rum på Idrottshuset i Enköping. Happydress AB med varumärket House of Lola är ett av tre företag som är nominerade till priset ”Årets komet” . Under galan delas det ut pris för prestationer i sex olika kategorier samtidigt som det bjuds på mingel, mat, dans och underhållning. Utmärkelsen ”Årets komet” delas ut till ett nystartat företag som vuxit snabbt och som visat att dess affärsidé bär. Företagarna i Enköping och Enköpings Kommun vill på så vis stimulera fler människor att göra verklighet av sina idéer och att starta företag.

- Vi kommer givetvis att vara på plats och tycker att det är jättekul att vi är nominerade, säger Anna Eklund från House of Lola. Den här typen av nomineringar ger oss massor av energi och är ett kvitto på att våra satsningar har varit rätt. Om vi dessutom kan inspirera andra till att ta steget att satsa på sina  idéer är vi mer än nöjda.

Företagarna i Enköping och Enköpings Kommun utser årligen hederstecknen Årets företagare och Årets komet vars motiv är att uppmärksamma framförallt de mindre och medelstora företagen och deras insatser. Duktiga företagare bidrar genom idéer och arbete till hela samhällets utveckling. Juryn består av representanter från föreningen Företagarna i Enköping och Enköpings Kommun.

House of Lola designar och säljer kläder i eget varumärke och firade under hösten 2013 fem år på marknaden. Fem fantasiska år där plaggen har blivit oerhört väl mottagna av härliga kvinnor, tjejer och barn över hela landet. Kläder från House of Lola inhandlas enkelt via hemförsäljningträffar eller via företagets egen webbshop. Från och med september finns House of Lola även i Finland. Under december mottog House of Lola Dagens Industris Gasellpris som Uppsala Läns snabbast växande företag. House of Lola är även listade som Sveriges femte snabbast växande företag.

Läs gärna mer om House of Lola på www.houseoflola.se

För mer information, vg kontakta:

Magdalena Höglund, presskontakt, House of Lola, tel: 0733 338840 eller
magdalena@highlandpr.se
Anna Svensson, marknadsansvarig, House of Lola, tel: 073-3840136, anna.svensson@houseoflola.se

Foto: Eija Salminen/Ena-Håbo Tidningen