Även när vintermörkret lägger sig, finns det tappra cyklister som kämpar på i kylan. Dessa vill Hövding uppmärksamma med en spännande tävling under december.

Hövding hyllar vintercyklisterna

På vintern är det viktigt att tänka på säkerheten och att vara rätt utrustad på sin cykel. Faror som dålig synlighet, vägar med hala löv, is och snömodd, gör att huvudskydd, reflexer och annan utrustning kan rädda liv.

- Vi vill uppmärksamma och belöna cyklister som trotsar vintervädrets makter och tänker på miljön genom att välja cykeln som transportmedel. Hövding är ett överlägset huvudskydd och vår vision är att så många som möjligt ska skydda sig på bästa sätt när de cyklar, säger Hövdings marknadschef Anna Katarina Skogh.

Under december kommer Hövding att i några utvalda storstäder ha en tävling där det på Facebook släpps ledtrådar. Ledtrådarna leder fram till en tid och plats där de första cyklister som tar sig dit får en Hövding.

Städerna där den spännande jakten på ledtrådar kommer att ske är Malmö, Göteborg, Stockholm, Köpenhamn och London. Den 1a december släpps den första ledtråden på Facebook.