HSB Stockholm rekryterar ny HR-chef

HSB Stockholm rekryterar ny HR-chef

HSB Stockholm har rekryterat Charlotte Svalstedt som ny HR-chef. Charlotte har mångårig erfarenhet av HR-arbete såväl som av fastighetsbranschen och kommer närmast från Skanska Maskin AB. I rollen som HR-chef kommer Charlotte att ingå i HSB Stockholms ledningsgrupp. Hon tillträdde sin tjänst den 1 september.

Charlotte Svalstedt är 53 år och kommer närmast från Skanska Maskin AB där hon arbetat som HR-chef med stort fokus på affärs- och kompetensutveckling. Tidigare arbetsgivare är bland andra Jones Lang LaSalle, Stiftelsen Stockholms Studentbostäder och Fortum.

-  Det är väldigt spännande att vara tillbaka i fastighetsbranschen med nya insikter från både bygg- och energivärlden. Något som vi inom HR kommer att lägga fokus på är affärs- och kompetensutveckling, samt fortsätta förstärka och integrera HSBs kärnvärderingar i den dagliga verksamheten. Under mina första månader på HSB Stockholm kommer jag prioritera att lära känna verksamheten på djupet, säger Charlotte Svalstedt.

-  Vi ser Charlotte som en stor tillgång i arbetet med att strategiskt och långsiktigt säkra att våra medarbetare fortsätter att hålla samma höga klass. HSB Stockholm har haft en positiv utveckling när det gäller att vara en attraktiv arbetsgivare och vi tror att Charlotte kan bidra till att ytterligare stärka den positionen. Hon har dessutom en gedigen erfarenhet inom fastighetsbranschen, säger Anders Svensson, vd på HSB Stockholm.