HSB Bostad upp i branschtoppen och vinner Årets Projekt!

HSB Bostad upp i branschtoppen och vinner Årets Projekt!

HSBs projekt brf Pigghajen, illustration Diakrit, arkitekter Svanström Scerrer.

HSB Bostads projekt HSB brf Pigghajen har Sveriges nöjdaste bostadsköpare enligt Prognoscentrets branschmätning. HSB Bostad tar även plats på prispallen som tredjepristagare i mätningen av aktörernas kundnöjdhet i årets samtliga projekt.

- Vi är mycket stolta över att vårt långsiktiga arbete med att öka våra kunders nöjdhet gett effekt. Att dessutom ta vinsten i Årets Projekt för HSB brf Pigghajen känns otroligt roligt och visar att vi är på rätt väg. Vårt uppdrag är att skapa attraktiva bostäder och boendemiljöer för HSBs medlemmar. Alla våra medarbetare har gemensamt bidragit till att vi lyckats uppnå dessa framgångar, säger Jonas Erkenborn, vd HSB Bostad.

HSB Brf Pigghajen ligger på Siklöjevägen i Tyresö och består av tre flerbostadshus om 3 till 5 våningar med totalt 51 lägenheter. Brf Pigghajen är byggt enligt HSB Bostads koncept HSB Future. Idén bakom Future-projekten är att bygga prisvärda bostäder med låg energianvändning, god innemiljö, miljöbedömda material och effektiviserad produktion. Det innebär också att delar av arkitekturen återanvänds, utan att återupprepas. Fasader och lägenheter är unika, men trapphusen är alltid lika. Drygt hälften av lägenheterna i brf Pigghajen är ettor och tvåor.

Prognoscentret genomför nöjdhetsmätning bland bostadsköpare årligen. Undersökningen har genomförts i samarbete med branschens aktörer och grundas på drygt 9000 svar från bostadsköpare.