Illustrationer Diakrit.

HSB Säljstartar 59 lägenheter i brf Pumpen - Kallhälls nya landmärke

Planerna för att rusta upp Kallhäll centrum har pågått under en längre tid och HSB har i samarbete med BAU arkitekter kommit fram till en gestaltning som uppfyller visionen om ett modernt och attraktivt Kallhäll centrum. Nya bostäder, nytt Folkets hus och nyrenoverade anpassade lokaler för bland annat bibliotek och Bolindermuséet är delar av det som ska genomföras i Kallhäll de kommande åren.

- Utvecklingsprocessen har pågått under en lång tid och det känns fantastiskt att vi nu står inför både säljstart av brf Pumpen och byggstart av nya Folkets Hus. Vi ser fram emot att tillsammans med kommunen bidra till en upprustning av centrumet, säger Håkan Berg, vd HSB Norra Stor-Stockholm.

Huset som ska bli 16 våningar högt är ett innovativt och modernt inslag i området. Här planeras lägenheter om 2-4 rum och kök med en genomtänkt inredningsstil med kvalitativa val. Samtliga lägenheter får balkong och flera får dessutom vacker utsikt över Mälaren.

Försäljningen av de 59 lägenheterna i HSB brf Pumpen påbörjas söndagen den 15 maj och intresset är stort.

- Vi har redan idag cirka 1 000 personer som anmält intresse för projektet och hoppas på stor uppslutning på söndag säger Peter Lundmark, Försäljningschef HSB Bostad.

Läs mer om projektet.